1. برگزاری دو هفته یکبار آزمونها
همهی شما امتحان پایانترم دادهاید و این مساله را از نزدیک مشاهده کردهاید که اگر برای آزمونی 10 روز فرصت داشته باشید، اغلب مطالعه را به روزهای آخر موکول میکنید و این کار باعث میشود زمان زیادی را بدون مطالعه از دست بدهید. همچنیناگر آزمونها در بازههای زمانی کوتاه باشد شما خسته میشوید و در هر دو حالت بازدهی شما پایین میآید. برای همین زمان دو هفته یکبار بهترین نوع برنامهریزی برای دانشآموزان است.
2. جامعهی آماری
جامعهی آماری کانون بسیار گسترده و نزدیک به جامعهی آماری کنکور سراسری میباشد. به همین دلیل جایگاه و رتبهی شما به واقعیت نزدیک میباشد.
3. پختگی برنامهریزی
اکثر مشاورین بر این عقیده میباشند که برنامهی راهبردی کانون بسیار پخته و چکشکاری شده است.
برای مثال وجود ایستگاه های جبرانی یکی از مزیتهای اصلی این برنامه است. برنامهی راهبردی دارای ویژگیهای منحصربهفردی است که آن را از سایر برنامهها متمایز کرده است. از جملهی این ویژگیها وجود پنجرههای باز و نیمهباز در برنامهی آزمونهاست.این پنجرهها در 4 پروژه از 8 پروژهای که برنامهی راهبردی را شکل میدهند وجود دارند. پنجرههای باز و نیمهباز در جایی از این برنامه قرار دارند که مدارس تعطیل هستند یا برنامهی مدارس سبکتر است و برای هر کدام آزمونهای خاصی وجود دارد. فصل تابستان و دوران نوروز که مدارس تعطیل هستند پنجرههای باز محسوب میشوند و پنجرههای نیمهباز شامل هفتهی پایانی شهریور، هفتهی اول مهر، هفتهی پس از پایان امتحانات نیمسال اول و هفتههای پایانی سال تحصیلی میشود. دانشآموزان میتوانند با حضور منظم در این آزمونها از دانشآموزانی که کار را رها کردهاند پیشی بگیرند. اکنون که در پنجرههای نیمهباز قرار دارید میتوانید ارادهی خود را محکم کنید و مطالعهی هدفمند و برنامهای منسجم داشته باشید.
یکی از کاربردهای ابزارهای کانون، کنترل دانشآموزان از افراط و تفریط میباشد.
چهار ابزار مهم کانون برای کنترل دانشآموز عبارتند از:
1- برنامهی راهبردی:
برنامهی راهبردی دانشآموز را کنترل میکند که در ایام مختلف سال چه حجمی از صفحات کتابهای درسی را مطالعه نماید. پایبندی به برنامهی راهبردی، دانشآموز را از افراط و تفریط درمطالعهی تعداد صفحات بیشتر یا کمترکتاب درسی مصون میدارد.
2- دفتر برنامهریزی:
ستون پیشبینی در دفتر برنامهریزی دانشآموز را کنترل میکند که برای همهی دروس به حد نیاز وقت اختصاص دهد و از افراط و تفریط در اختصاص ساعت مطالعه بپرهیزد. تکمیل صفحهی 182 دفتر برنامهریزی ما را به تعادل در توجه به تمام دروس میرساند که از مهمترین معیارهای کیفیت مطالعه میباشد.
3- کتاب های پیمانهای :
پیمانههای تستی این کتاب، تعداد تست های مورد نیاز برای هر مبحث و زیرمبحث را با توجه به اهمیت آن در کتاب درسی مشخص میکند و از افراط و تفریط دانشآموز در تعداد تستهایی که در هر مبحث میزند جلوگیری میکند.
4- هدفگذاری چند از 10 (ده دهی):
عمل به برگهی هدفگذاری چند از 10 در روز آزمون، دانشآموز را در تعداد تستهایی که باید در هر درس پاسخ دهد تا به هدف برسد،کنترل می کند تا دچار افراط و تفریط در تستهای پاسخ داده شده در هر درس نشود. این هدفگذاری دارای دو مزیت مهم میباشد: اولا تعداد پاسخهای غلط را کاهش میدهد، ثانیا موجب مدیریت زمان و صرفهجویی در وقت میگردد.
برای ثبت نام و شرکت در آزمون های کانون به صورت تماس تلفنی و یا به صورت حضوری به آدرس های زیر مراجعه فرمایید
شعبه مرکزی : کرج شاه عباسی خیابان فاطمیه روبروی فاطمیه 4 32401595-026
شعبه گلشهر : کرج 45 متری گلشهر نبش آذر غربی طبقه فوقانی بانک مسکن 34647011-026